Medewerker Klantenservice & Advies Duurzaam Wonen

Job description

Werken bij een jong, ambitieus en snelgroeiend duurzaam bedrijf? En ga je graag aan de slag om alle vragen omtrent het verduurzamen van een woning met een glimlach te beantwoorden? Dan zoeken wij jou!


Wie ben jij?

  • Je bent communicatief vaardig, geduldig en met jouw inzet worden onze klanten en partners super blij.
  • Je bent leergierig en wil graag meer leren over het verduurzamen van gebouwen.
  • Je bent klantgericht en je laat geen vraag onbeantwoord.
  • Je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur per week.
  • Je draagt graag bij aan de energietransitie om Nederland van het aardgas af te halen.


Wat ga je doen?

Je wordt onderdeel van ons Contact & Adviesteam en je gaat nauw samenwerken met collega’s binnen het Projectenteam en Technisch adviesteam. Het is jouw taak om onze klanten te helpen bij vragen zoals ‘Ik wil mijn huis aardgasvrij maken, hoe doe ik dat?’ en ‘Welke opties heb ik als ik met isolatie aan de slag wil?’. Als energieloket spelen we een cruciale rol in het beantwoorden van (onder andere) deze vragen. Wij denken met de klanten mee over een goed en slim plan van aanpak, om hen vervolgens te helpen met de uitvoering. Kennis over de energietransitie en duurzame maatregelen is daarom een pré, maar met een goede dosis motivatie leiden we je ook graag intern op tot een expert in duurzaam wonen.


Daarnaast bieden wij met onze collectieve acties in onze partnergemeenten de mogelijkheid om eenvoudig gezamenlijk zonnepanelen en isolatie aan te schaffen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Met onze wijkgerichte aanpak helpen we gemeenten een juiste prioritering te maken welke wijken er verduurzaamd moeten gaan worden, hoe dit het beste gedaan kan worden en wanneer. We organiseren avonden om inwoners en woningeigenaren te informeren over het aardgasvrij maken van de woning. En over al deze activiteiten (en nog vele andere onderwerpen) kunnen ook vragen binnenkomen. Het is daarom belangrijk dat je altijd op de hoogte bent van wat er zowel buiten als binnen ons bedrijf speelt.


Concreet betekent dit voor jou:

  • De focus voor jou ligt op het beantwoorden van binnenkomende vragen via de telefoon, mail en chat. Dit kunnen woningeigenaren zijn, maar ook installatiebedrijven en onze partnergemeenten. Wij werken niet met een belscript, maar geloven in een persoonlijke benadering.
  • Interne communicatie: intern zorg je ervoor dat het Projectenteam goed op de hoogte is van de binnenkomende vragen en signaleer je welke zaken er specifiek spelen bij onze klanten. Hier leren we namelijk weer van en dat vinden we belangrijk. Andersom, zorg je ook ervoor dat jij op de hoogte bent van wat er speelt bij het Projectenteam.
  • Je gaat naast je dagelijkse werkzaamheden, ook strategisch nadenken over hoe we ons Klant-en Adviesteam naar een hoger niveau kunnen tillen. Dit betekent continue evalueren wat we doen, indien nodig bijsturen en uitvoeren.
  • In grote lijnen ziet je weekindeling er als volgt uit:
    • 40% van de tijd ben je bezig met het helpen van woningeigenaren en onze partners via de mail, telefoon en chat. Plus 10% noteer- en uitzoekwerk met terugkoppeling.
    • 35% van de tijd gaat op aan het verwerken van offertes aanvragen.
    • 5% spendeer je aan verdieping in kennis. De verduurzamingsmarkt is volop in beweging. Dat betekent veel lezen en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in de Nederlandse energietransitie, denk aan subsidiemogelijkheden en nieuwe duurzame technieken.
    • 5% gaat naar het verwerken van deals en contact met installatiebedrijven.
    • 5% gaat naar intern afstemmen en overleggen.
    • Let op: we werken om meerdere redenen niet met vaste beltijden, bovenstaande verdeling is dus een inschatting en zal per week kunnen variëren.
  • Je bent voor ons succesvol als jouw advies gemiddeld een 8,5 scoort op klanttevredenheid.


Wat bieden wij je?

  • Een uitdagende baan bij een jong, snelgroeiend en ambitieus bedrijf.
  • Een mooi kantoor in hartje Amsterdam.
  • Een leuk, hecht en jong team met veel ondernemerschap ervaring.
  • Een marktconform salaris, €2.000 - €2.750, afhankelijk van ervaring en vaardigheden.
  • Focus op persoonlijke ontwikkeling met jaarlijks ontwikkelingsbudget voor persoonlijke groei.
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur.
  • Een laptop.
  • Pensioenregeling.
  • Uitmuntende bonenkoffie en dagelijkse lunch met het hele kantoor.
  • Borrel op vrijdagmiddag, die nog wel eens kan uitlopen.
  • Teamactiviteiten na werk, zoals bootje varen aan het einde van de middag en apenkooien.

Requirements

Wat verwachten we van je?

  • Je bent de Nederlandse taal machtig. We vragen minstens C1 (Advanced) niveau.
  • Je beschikt bij voorkeur over een afgeronde HBO-opleiding, werkervaring bij een helpdesk of klantenservice is een pre.
  • Je bent leergierig en geïnteresseerd in duurzaamheid, energietransitie en duurzame maatregelen.
  • Je bent uiteraard klantgericht
  • Je hebt minimaal 1 jaar recente ervaring als klantenservice medewerker
  • Je bent het type dat graag aan de slag gaat (een echte doener), met een positieve instelling en uitstraling.
  • Je kijkt verder dan alleen vragen beantwoorden, want je denkt graag mee met een woningeigenaar en met onze teams intern.
  • Je bent representatief.
  • Je gedijt in een omgeving waar veel autonomie en verantwoordelijkheid wordt gegeven en je bent zelf in staat uit te zoomen om het grotere plaatje te bewaken.
  • Je bent op korte termijn fulltime beschikbaar.


Wie zijn wij?

In 2015 is GreenHome/Regionaal Energieloket gestart en inmiddels zijn we het grootste onafhankelijke online platform rondom duurzaam wonen. Dat doen we met 2 verschillende labels:


GreenHome

Bij GreenHome helpen wij mensen met het nemen van de juiste stappen om energie te besparen en de eigen woning te verduurzamen. Huizenbezitters kunnen gemakkelijk zien hoe zij energie kunnen besparen met duurzame oplossingen, zoals isolatie, zonne-energie en verwarming. Je kan ons vergelijken met Independer. Alleen helpen wij je niet met verzekeringen, maar met het vinden van de beste duurzaamheidsmaatregelen voor jouw woning. En dat doen we niet alleen. Wij zijn landelijk partner van de Rabobank en Vereniging Eigen Huis. Om de woningen daadwerkelijk te verduurzamen en werken we samen met een landelijk netwerk van ruim 300 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie, isolerend glas en warmtepompen.


Regionaal Energieloket

Onder het label Regionaal Energieloket zijn we duurzaamheidspartner van zo’n 50 gemeenten in Nederland. Van Amsterdam tot Apeldoorn tot Dordrecht. In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar wij gemeenten mee helpen. Als Regionaal Energieloket informeren we woningeigenaren over hoe ze hun woning stap voor stap energiezuiniger en comfortabeler kunnen maken. Ook zorgen we ervoor dat we op buurt/wijk of gemeenteniveau woningeigenaren bundelen om samen duurzame maatregelen in te kopen om zo te profiteren van groepsvoordeel. De afgelopen jaren hebben we zo duizenden woningeigenaren geholpen aan een duurzamere woning.


Bedrijfscultuur

Bij GreenHome/Regionaal Energieloket besteden we veel tijd aan de bedrijfscultuur. Aangezien je een groot deel van je leven doorbrengt met collega's, geloven we dat je dan maar beter kunt zorgen dat het dan ook leuk is. Als team zijn we zeer ambitieus, maar nemen we onszelf niet te serieus. De mening van ieder teamlid doet ertoe. Een sterke feedback cultuur vinden we belangrijk en moedigen we aan. Je hebt de vrijheid om eigen initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te pakken. Het team is inmiddels uitgegroeid naar bijna 30 mannen en vrouwen en we groeien stevig door.


Geïnteresseerd?

Denk jij, na het lezen van deze vacature, dat jij voldoet aan het hierboven omschreven profiel? Dan is het nu aan jou. Jij hebt de mogelijkheid om ons te overtuigen van jouw kunnen en jouw affiniteit met onze bedrijfsmissie. Dit doe je door, samen met je CV, een kort maar krachtige motivatiebrief in te sturen wanneer je solliciteert.


Let op: Wegens vele aanmeldingen, nemen we sollicitaties zonder begeleidende (korte) motivatiebrief over hoe jij alle vragen omtrent het verduurzamen van een woning met een glimlach gaat beantwoorden niet in behandeling!


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over GreenHome/Regionaal Energieloket? Geen enkel probleem, neem gerust contact op met Naomi Evers, HR bij GreenHome/Regionaal Energieloket, via naomi@greenhome.nl.


Recruiter?

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature door een recruiter wordt niet op prijs gesteld.